Γιατί αργούν οι βαθμολογίες?

25 Aug

Έχουν περάσει ήδη δύο μήνες από την εαρινή εξεταστική του Ιούνη και να που βρισκόμαστε πάλι στα ίδια αμφιθέατρα να εξεταζόμαστε στα ίδια μαθήματα. Η εξεταστική περίοδος σίγουρα δεν είναι ευχάριστη για κανέναν και καμία μας. Όταν ειδικά στο «προβλεπόμενο» άγχος των εξετάσεων έρχεται να προστεθεί και πρόσθετο περιττό άγχος λόγω διαφόρων «απροόπτων», αυτόματα δημιουργείται εκνευρισμός και αγανάκτηση. Ο λόγος για την πρωτοφανή καθυστέρηση της ανακοίνωσης των βαθμολογικών καταστάσεων σε μία σειρά μαθημάτων (Στοιχεία ΙΙ, ΑΜΚ Ι, Εισαγωγή στο Αεροσκάφος, Ανυψωτικά, Μεταφορικά & Υδραυλικά Συστήματα κ.α). Είναι λογικό να αγανακτά κανείς όταν πρέπει να επιλέξει τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί, χωρίς να ξέρει ακόμα και 2 μέρες πριν την εξέταση σε ποια μαθήματα πέρασε και σε ποια κόπηκε.

Πριν βιαστούμε βιαστούμε να εξαπολύσουμε κατηγορίες κατά παντός υπευθύνου, εναντίον της «ανευθυνότητας της γραμματείας» και της «τεμπελιάς του διδακτικού προσωπικού», αλλά για να διεκδικήσουμε και να κερδίσουμε τα “αυτονόητα” πρέπει να δούμε με μια ψύχραιμη ματιά τη πηγή του προβλήματος.

Κατ’ αρχάς, την ευθύνη για την διόρθωση των γραπτών την έχει το προσωπικό των εργαστηρίων του υπεύθυνου για το μάθημα τομέα και κυρίως οι ΕΔΙΠ και οι υποψήφιοι διδάκτορες. Οι άνθρωποι αυτοί οι οποίοι καλούνται να διεκπεραιώσουν το λεγόμενο επικουρικό έργο (στο οποίο συγκαταλέγεται η επιτήρηση στις εξετάσεις , η διόρθωση των γραπτών κ.α) είναι εργαζόμενοι και μάλιστα χαμηλά αμειβόμενοι. Αξίζει να αναφερθεί μάλιστα ότι αρκετές φορές καλούνται να εργαστούν περισσότερο από το προβλεπόμενο ενώ οι διοικήσεις των σχολών και του ιδρύματος πολλές φορές αφήνουν τους ανθρώπους αυτούς απλήρωτους για μήνες ή γενικότερα ξεκρέμαστους με αποκορύφωμα την πρόταση της κοσμητείας των Πολιτικών Μηχανικών πέρυσι για θεσμοθέτηση της τζάμπα εργασίας διδακτορικών. Εδώ και καιρό, βλέπουμε πολλά εργαστήρια να είναι υποστελεχομένα αφού όπως φαίνεται και από την εμπειρία μας το υπάρχον προσωπικό δεν αρκεί για καλύψει τις διδακτικές ανάγκες. Άρα κατ’ αρχάς υπάρχει ένας αντικειμενικός περιορισμός στην άμεση διόρθωση των γραπτών και την ευθύνη για αυτό την έχουν αποκλειστικά οι πολιτικές της λιτότητας, των περικοπών και της υποχρηματοδότησης και όλοι οι θιασώτες τους, από κοσμήτορες και πρυτάνεις μέχρι υπουργούς και κυβερνήσεις.

Από την άλλη είναι γεγονός ότι η αδιαφορία και πολλές φορές ο κυνισμός με τον οποίο αντιμετωπίζουν πολλοί καθηγητές μας τις ανάγκες μας, έχουν τη δική τους βαρύτητα. Με πρόφαση γραφειοκρατικά κολλήματα πετάνε το μπαλάκι στην εξέδρα και αποποιούμενοι την δική τους ευθύνη αρνούνται να  κάνουν το παραμικρό για να  βοηθήσουν, παρότι ακόμα και τυπικά έχουν τη δυνατότητα. Δεν δίνουμε εξετάσεις από hobby, ούτε είμαστε διατεθειμένοι να κουνάμε συγκαταβατικά το κεφάλι στα καπρίτσια του κάθε καθηγητή που με βάση τα δόγματα της αριστείας και του ανταγωνισμού επιθυμεί να κάνει ιδεολογική σταυροφορία στις πλάτες μας! Άλλωστε οι κατευθυντήριες του στρατηγικού σχεδιασμού που ψηφίστηκαν το καλοκαίρι περιγράφουν ρητά το πώς θα πρέπει να μπουν οι φοιτητές της σχολής μας σε διαδικασία περεταίρω εντατικοποίησης των σπουδών και το πώς θα πρέπει να υπάρχει περιορισμός μέσω «αντικινήτρων» του αριθμού των φοιτητών που κατεβαίνουν στις επαναληπτικές εξετάσεις. Καταλαβαίνουμε ότι οι ίδιοι καθηγητές, οι οποίοι είναι έτοιμοι να εξαντλήσουν την αυστηρότητα τους στις προθεσμίες για υποχρεωτικά εργαστήρια και εργασίες και να μας στερήσουν την δυνατότητα να εξεταστούμε σε μαθήματα, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να αδιαφορούν πλήρως και επιδεικτικά για την ανάγκη οι φοιτητές να γνωρίζουν τα αποτελέσματα, αρκετό διάστημα πριν την επόμενη εξέταση.

Για να μπορούμε να διεκδικήσουμε ακόμα και τα αυτονόητα, είναι αναγκαία η αλληλεγγύη μεταξύ μας και η συλλογική πάλη, ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν μας αφορά προσωπικά.  Καλούμε όποια/όποιον δεν έχει ενημερωθεί για τα αποτελέσματα τόσο με ευθύνη της σχολής όσο και των καθηγητών, να μποϊκοτάρει την εξέταση. Να απαιτήσουμε συλλογικά την επίλυση του προβλήματος στην επόμενη συνέλευση τμήματος (καθηγητών) της σχολής. Η ευθύνη είναι εξ ολοκλήρου δική τους!

  • Να βγουν  άμεσα τα αποτελέσματα της εαρινής εξεταστικής και να οριστούν ημερομηνίες συμπληρωματικής εξέτασης που θα δίνουν σε όλες / όλους το απαραίτητο διάστημα για να προετοιμαστούν!
  • Απαιτούμε άμεση αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση! Άμεση πρόσληψη διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού!
  • Να καταργηθούν οι αντιδραστικοί νόμοι της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης (Διαμαντοπούλου, Γαβρόγλου) και το αντίστοιχο μνημονιακό πλαίσιο!

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/8 ΣΤΙΣ 10:30 (δίπλα από το pclab)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: