Κάλεσμα στη ΓΣ Μηχανολόγων ΕΜΠ την Τετάρτη 11/12

9 Dec

   Η απεργία στο ΕΜΠ, τουλάχιστον για την ώρα, έληξε. Τρεις μήνες κινητοποιήσεων ακούγαμε ότι χάνεται η εξεταστική και το εξάμηνο. Και το εξάμηνο χάθηκε, αλλά όχι στο ΕΜΠ και στο ΕΚΠΑ. Χάθηκε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το οποίο δεν έχει χάσει ούτε μία διδακτική ώρα λόγω κινητοποιήσεων. Έχει χάσει πάρα πολλές όμως επειδή δεν υπάρχει διδακτικό προσωπικό και δεν κινητοποιείται για να το απαιτήσει.

Σε όλες τις σχολές που οι Γενικές Συνελεύσεις αποφάσισαν ανοιχτή σχολή, η συζήτηση που γινόταν ήταν παρόμοια. Ας ανοίξουν οι σχολές να δούμε τι θα γίνει. Οι σχολές άνοιξαν. Και πέραν των προφανών προβλημάτων λειτουργίας που εμφανίστηκαν, με το που ξεκίνησε να σπάει το μέτωπο φοιτητών-εργαζομένων, η κυβέρνηση πέρασε κατευθείαν στο επόμενο βήμα διάλυσης του Δημοσίου Πανεπιστημίου.

Το κείμενο για τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας των ιδρυμάτων δημοσιοποιήθηκε από το Υπουργείο και δίνει ξεκάθαρες κατευθύνσεις, ολοκληρωτικά βασισμένες στους κανονισμούς της ΕΕ και το νόμο Διαμαντοπούλου, μεταξύ των οποίων είναι:

1)Σπάσιμο του πτυχίου σε 3+2 και εφαρμογή του Συστήματος Πιστωτικών Μονάδων (ECTS): Το πτυχίο από ενιαίο 5ετές, με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό, σπάει σε bachelor (3 έτη) και master (2 έτη). Με την εφαρμογή του ECTS αντιστοιχίζονται τα μαθήματα, τα εργαστήρια και οι εργασίες της σχολής με πιστωτικές μονάδες. Το άθροισμα των πιστωτικών μονάδων του καθένα θα καθορίζει την αξία του πτυχίου του κάθε ένα από εμάς ξεχωριστά διαλύοντας κάθε έννοια συλλογικής κατοχύρωσης. Ατομικό πτυχίο σημαίνει διάλυση της βάσης για συλλογική σύμβαση, για κατώτατο μισθό, για οποιοδήποτε κατοχυρωμένο εργασιακό δικαίωμα.

2)Δίδακτρα στα μεταπτυχιακά (+2): Ο κανονισμός αναφέρει ξεκάθαρα ότι στα μεταπτυχιακά, τα οποία πλέον θα θεωρούνται από το 4ο έτος φοίτησης και πάνω, το Συμβούλιο Ιδρύματος έχει την δυνατότητα να ορίζει δίδακτρα και να επιλέγει το μέγεθός τους.

3)Διαγραφές στα ν+2 έτη και σε περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις ενός μαθήματος πάνω από ορισμένο αριθμό φορών: Γίνεται σαφές ότι το νέο Πανεπιστήμιο δεν χωράει τους πάντες. Δεν χωράει τους φοιτητές που εργάζονται ανασφάλιστοι ή που για οποιδήποτε λόγο δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ακολουθήσουν τους εντατικούς ρυθμούς σπουδών που τους επιβάλλουν

4)Ιδρύονται Σχολές Δια Βίου Μάθησης: Επι της ουσίας πρόκειται για θεσμό κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων επί πληρωμή και δια βίου. Επαγγελματικών δικαιωμάτων που μέχρι πρότινως ήταν πλήρως κατοχυρωμένων από το πτυχίο μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σεμινάρια ενεργειακού επιθεωρητή που κοστίζουν 1200 ευρώ και είναι, πλέον, απαραίτητα για την πραγματοποίηση ενεργειακής μελέτης. Κάτι για το οποίο το πτυχίο ήταν αρκετό μέχρι πριν μερικά χρόνια.

5)Θεσμοθετούνται προγράμματα σπουδών σύντομης διάρκειας (1 ή 2 ετών): Δηλαδή, όποιος δεν έχει να πληρώσει δίδακτρα, ή κινδυνεύει να διαγραφεί, ή δεν έχει να πληρώσει νοίκι, ή δεν “δικαιούται” εστία, από το να μη σπουδάσει καθόλου, επιλέγει ένα φαστ τρακ πρόγραμμα σπουδών. Ένα πρόγραμμα σπουδών χωρίς καμία συνοχή και που δεν παρέχει προφανώς καμία εποπτεία του γνωστικού αντικειμένου. Και κυρίως ένα πρόγραμμα σπουδών η ολοκλήρωση του οποίου θα παρέχει ένα πιστοποιητικό – εισητήριο στην ανεργία.

6)Πειθαρχικά Συμβούλια: Γίνονται πλέον θεσμός τα πειθαρχικά συμβούλια. Μεταξύ άλλων, εμπίπτει στα σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα η παρακώλυση της συνεδρίασης των Συλλογικών Οργάνων του Ιδρύματος. Με απλά λόγια, η παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύγκλητο ή στη Γενική Συνέλευση Σχολής για κάποιο φοιτητικό θέμα είναι σοβαρό πειθαρχικο παράπτωμα, η ποινή του οποίου μπορεί να είναι προσωρινή ή μόνιμη διαγραφή των εμπλεκόμενων φοιτητών

Τελικά, με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας προσπαθούν να κάνουν ένα βήμα ακόμα στην μετατροπή του Πανεπιστημίου σε Πανεπιστήμιο για τους λίγους που έχουν να πληρώσουν δίδακτρα, συγγράματα, υλικά και δεν έχουν και ανάγκη να δουλεύουν. Σε ένα Πανεπιστήμιο αποστειρωμένο από οποιαδήποτε διαδικασία δεν εμπίπτει άμεσα στα προβλεπόμενα του προγράμματος σπουδών. Που η διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας θα είναι στην καλύτερη περίπτωση πολυτέλεια και στη χειρότερη πειθαρχικό παράπτωμα.

Τώρα λοιπόν που είδαμε τι γίνεται μετά τις απολύσεις στα ιδρύματα. Τώρα που ανοίξαμε τις σχολές και που η “αλληλεγγύη στους εργαζόμενους με ανοιχτή σχολή” έφερε ως μοναδικό αποτέλεσμα τη λήξη της απεργίας. Τώρα που η κυβέρνηση προχωράει άμεσα στο επόμενο βήμα, ως Φοιτητικός Σύλλογος οφείλουμε να πάρουμε και, αποτιμώντας και τη δράση και τις προηγούμενες αποφάσεις μας, να παλέψουμε για να μην περάσουν οι εσωτερικοί κανονισμοί στα ιδρύματα.

logotyrvi

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: