Δεν Πληρώνω – Δεν Πληρώνω!

24 Jan

Ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το κίνημα των πολιτών που αρνούνται να καταβάλουν το αντίτιμο σε ορισμένους σταθμούς διοδίων ανά την Ελλάδα.Οι αυξήσεις που σημειώθηκαν τα τελευταία δύο έτη κυμαίνονται από 35 έως και 50% ενώ εκατοντάδες χιλιόμετρα του εθνικού οδικού δικτύου παραμένουν θανατηφόρα επικίνδυνα και σε ορισμένα σημεία αποτελεί αυτή τη στιγμή εργοτάξιο, που η ολοκλήρωση της ανακατασκευής του θα πραγματοποιηθεί μετά από χρόνια με αποτέλεσμα αμφίβολο.Το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο και αποτελεί πρόκληση για την κοινωνία, σε μια εποχή που εκατομμύρια καταναλωτές ασφυκτιούν μέσα στα καινούρια οικονομικά δεδομένα: Οι συνθήκες ασφαλείας, τις οποίες η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει καν εφαρμόσει, θέτουν τις προδιαγραφές των οδικών δικτύων όπου τοποθετούνται σταθμοί διοδίων. Διαχωριστική νησίδα και περισσότερες από μία λωρίδες αποτελούν χαρακτηριστικά που εθνικές οδοί όπως η Κορίνθου-Πατρών ουδέποτε διέθεταν, έχοντας χαρακτηριστεί ως το πιο επικίνδυνο εθνικό δίκτυο στην Ευρώπη. Για αυτόν όμως το δρόμο οι διερχόμενοι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν αντίτιμο! Ανεξάρτητα όμως από την ποιότητα των εθνικών οδών, σημαντικό πρόβλημα υφίσταται για χιλιάδες κατοίκους διαφόρων δήμων που τέμνει το εθνικό οδικό δίκτυο, οι οποίοι προκειμένου να μεταβούν στην εργασίες τους ή στις καθημερινές δουλειές τους, αναγκάζονται να καταβάλλουν διόδια σε κάθε διέλευσή τους (βλ. κίνημα Γκλέτσου στην Στυλίδα). Μάλιστα, σύμφωνα με τον νόμο, οι κάτοικοι περιοχών όπου λειτουργούν σταθμοί απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων.

Σε περίπτωση που καταναλωτής αρνηθεί να πληρώσει, δεν υφίσταται καμία απολύτως ποινική ευθύνη, όπως άλλωστε έχουν δηλώσει επανειλημμένως και εκπρόσωποι της Τροχαίας. Η μόνη ενέργεια που μπορεί να πράξει η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των διοδίων είναι να διεκδικήσει το αντίτιμο δικαστικά, με τη διαδικασία των πολιτικών δικαστηρίων. Οι καταναλωτές λοιπόν που αρνούνται να πληρώσουν διόδια θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

1)Η Τροχαία δεν έχει καμία απολύτως δικαιοδοσία παρέμβασης.

2)Η πράξη τους δεν τιμωρείται ούτε ποινικά ούτε διοικητικά από το ελληνικό δημόσιο.

3) Δεν είναι υποχρεωμένοι να δώσουν τα στοιχεία τους στον υπάλληλο των διοδίων παρά μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους.

4)Σε περίπτωση που οι υπάλληλοι των διοδίων κωλυσιεργούν προκειμένου να τους προκαλέσουν ψυχολογική πίεση λόγω των οχημάτων που ακολουθούν, μπορούν …να ανεβάσουν την μπάρα μόνοι τους και να φύγουν!

Στο στόχαστρο της κίνησης μπαίνει πλέον και η Αττική Οδός, καθώς το κίνημα «Δεν πληρώνω» υποστηρίζει πως οι ιδιώτες επενδυτές της Αττικής Οδού έχουν ήδη εξασφαλίσει το κέρδος που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης, και επομένως το έργο θα πρέπει να επιστρέψει προς διαχείριση στο ελληνικό δημόσιο.

Από την άλλη πλευρά, οι πέντε κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και τη συντήρηση των αυτοκινητόδρομων, προσπαθούν να βρουν τρόπους ώστε να αντιμετωπίσουν την κατάσταση και να εξασφαλίσουν τα υπέρογκα κέρδη τους.Πάντως, η απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων με την οποία δόθηκε η συγκατάθεσή για να χρησιμοποιούνται ενώπιον της Δικαιοσύνης, τα στοιχεία εκείνων των οδηγών (όχι όμως και οι φωτογραφίες τους) που αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια, δεν φαίνεται να πτοούν τις αντιδράσεις των πολιτών.Τέλος, οι μεγαλοεργολάβοι – με την απειλή της καταγγελίας των συμβάσεων – εντείνουν τις πιέσεις προς την κυβέρνηση για να αναλάβει δράση, στέλνοντας στους σταθμούς των διοδίων, τις διμοιρίες των ΜΑΤ!
Η λειτουργία των διοδίων δεν αφορά προνομιακά τους κατοίκους ή τους οδηγούς. Αφορά τον αγρότη για το κόστος μεταφοράς των προϊόντων του, αφορά τον εργαζόμενο που για την εργασία του θα πρέπει καθημερινά να επιβαρύνεται το αντίτιμο των διοδίων, αφορά τον επαγγελματία που έρχεται αντιμέτωπος με τον οδικό “αποκλεισμό” του κάθε νομού, αφορά τον κάθε φορολογούμενο που έχει χρυσοπληρώσει την κατασκευή και την συντήρηση των εθνικών οδών. Έχει κάθε συμφέρον ο ελληνικός λαός από όλες τις απόψεις να ακυρώσει με τον αγώνα του την λειτουργία των νέων διοδίων και την απομάκρυνση των εν λειτουργία.

Η εκτίναξη του κόστους της χρήσης των εθνικών οδών είναι αποτέλεσμα της οικονομικής πολιτικής που ασκήσανε τα τελευταία 20 χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. αμφότερες υπηρετώντας σφιχτά το δόγμα του νεοφιλελευθερισμού και του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου στο κεφάλαιο( ξεπούλημα του ΟΛΠ στην Κόσκο, του ΟΤΕ στην Deutsche Telekom κλπ.) Σήμερα μέσω των περίφημων Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού (ΣΔΙΤ) το δημόσιο εγγυάται το κέρδος του ιδιωτικού κεφαλαίου εκχωρώντας του δημόσια περιουσία. Η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι αποφασισμένη να διαφυλάξει πάση θυσία τα κέρδη του μεγαλοκατασκευαστικού κεφαλαίου στη γραμμή του μνημονίου που έχουν επιβάλλει κυβέρνηση-Ε.Ε.-ΔΝΤ . Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια πειθάρχησης των οδηγών με την παρέμβαση της αστυνομίας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών αυξάνει τα διόδια όλης της χώρας για να καλύψει τη χασούρα των ιδιώτη από τη μη λειτουργία των διοδίων με το κίνημα “Δεν πληρώνω!”.

Η δυσφορία του λαού ανάγκασε “θεσμικούς” και “άρχοντες” να συρθούν πίσω από το καθολικό και απόλυτα ρεαλιστικό αίτημα του καθένα για ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση μέσω των οδών που έχουμε ήδη πληρώσει πολλαπλά. Αυτοί που υπέγραφαν την σύμβαση ή και σφύριζαν αδιάφορα σήμερα φόρεσαν την πανοπλία του αγώνα. Οι ίδιες πολιτικές που ξεπουλήσανε τους δρόμους μας, εφαρμόσθηκαν με πειθαρχία στην τοπική αυτοδιοίκηση όλων των βαθμίδων του νομού μας και οι υπηρέτες αυτής της πολιτικής εμφανίζονται σήμερα μπροστάρηδες. Το κίνημα ενάντια στα διόδια, ή θα γίνει υπόθεση των εργαζομένων, των επαγγελματιών, των οικογενειών που η τσέπη τους δεν αντέχει τα βάρη της αντιλαϊκής πολιτικής ή θα βρίσκει ανώδυνες εκφράσεις σε κλειστές επιτροπές δημάρχων, παραγόντων που θα το οδηγούν σε αδιέξοδες επιλογές.Η απειθαρχία πρέπει να διευρυνθεί πέρα από τα διόδια, απέναντι στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, του ΔΝΤ, της Τρόϊκα, να γίνει ένα ορμητικό ποτάμι που θα παρασύρει τις πολιτικές που ξηλώνουν έναν αιώνα κατακτήσεων και θα ανοίξει το δρόμο για ελεύθερους δρόμους.

Την ώρα που στέλνουν τους εργαζόμενους στην φτώχεια και την ανεργία, ανακοινώνουν αυξήσεις φωτιά στα διόδια και προσπαθούν να τρομοκρατήσουν όσους αντιστέκονται. Το θράσος της κυβέρνησης και των εργολάβων δεν έχει όρια – δεν φτάνει που έχουν διαλύσει τους μισθούς και τις συντάξεις, απελευθέρωσαν τις απολύσεις, διέλυσαν το ασφαλιστικό, μας οδηγούν σε «χρεοκοπία» – ζητούν να πληρώνουμε χαράτσι για τους δρόμους για τους οποίους εμείς οι εργαζόμενοι πληρώσαμε αμύθητα ποσά (φόροι, εθνικά διόδια, τέλη κυκλοφορίας). Τώρα ήρθε η ώρα να πούμε «δεν πληρώνω!». Ας πλαισιώσουν οι εργαζόμενοι την προσπάθεια για γκρέμισμα των διοδίων και ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση και η τρόικα.

Οι δρόμοι είναι δημόσιο αγαθό, ελεύθερο για χρήση από όλους. Αρνούμαστε το ξεπούλημα, την κατοχή και εκμετάλλευση δημόσιων χώρων από το κατασκευαστικό κεφάλαιο.Η ευθύνη της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ , της ΝΔ και του ΛΑΟΣ που ψήφισαν τις συμβάσεις παραχώρησης είναι τεράστια για την ληστρική συμπεριφορά των περίφημων εργολάβων σε βάρος του λαού.

 

Απαιτούμε:

Να καταργηθούν όλα τα διόδια. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση χωρίς χαράτσια πουθενά.

Δημόσιες, σύγχρονες δωρεάν συγκοινωνίες.

Ελεύθερους δρόμους, ελεύθερους χώρους για όλους. Όχι στις συμβάσεις παραχώρησης.

Δημόσιες και δωρεάν κοινωνικές υποδομές που να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να πληρώνουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα.

ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ!
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΧΑΡΑΤΣΙΑ!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: