ΑΠΟΦΑΣΗ Φ.Σ. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 23/11/2010

23 Nov

Παρολες τις προσπαθειες της ΔΑΠ για να διαλυθεί τη γενική συνέλευση.Ο σύλλογος με μαζικό τροπο πηρε απόφαση!!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

ΕΑΑΚ – ΑρΕν  136

ΠΚΣ 27

ΠΑΣΠ 19

ΛΕΥΚΑ  32

ΑΠΟΦΑΣΗ

  • Κατάληψη της σχολής  την Τετάρτη 24/11 και Πέμπτη 25/11 και Παρασκευή 26/11 και συμμετοχή του συλλόγου στην πανεκπαιδευτική πορεία στις 25/11 στις 12:30 στα Προπύλαια.

  • Συντονιστική επιτροπή κατάληψης και ενιαίος συντονισμός με τους φοιτητικούς συλλόγους.

  • Νέα Γενική Συνέλευση την Τρίτη 30/11.

ΟΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΔΩ…………………………………………………….

Πάνω από 50.000 διαδηλωτές στην Αθήνα και δεκάδες χιλιάδες  κόσμου σε κάθε πόλη της Αθήνας πήραν στα χέρια τους το όπλο που λέγεται δρόμος και πυροβόλησαν τα νέα μέτρα που στις 15/11 ζήτησε η τρόικα ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ και στις 18/11 εφαρμόστηκαν άψογα στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης. Δεκάδες χιλιάδες, που δε διαδήλωσαν για έναν ακόμα εορτασμό της εξέγερσης του πολυτεχνείου το 1973, αλλά έδωσαν νέο νόημα στη σύγχρονη εκδοχή του, τον αγώνα για τα δικαιώματα που μας στερεί η μνημονιακή πολιτική του ΠΑΣΟΚ και των δεκανικίων του ΝΔ-ΛΑΟΣ.

Οι μαζικές πρόσφατες κινητοποιήσεις τόσο της νεολαίας όσο και των εργαζόμενων καθώς και η συντριπτική ήττα τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και των υποστηριχτών αυτής της πολιτικής (ΝΔ-ΛΑΟΣ) δείχνουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την σκληρή καταδίκη των μεταρρυθμίσεων από τον ελληνικό λαό.

Παρόλα αυτά φαίνεται πως η σύγχρονη χούντα ΠΑΣΟΚ-ΕΕ-ΔΝΤ δείχνει να μην πτοείται αλλά προχωρά σε νέα εκστρατεία περικοπών και μεταρρυθμίσεων σε όλα τα επίπεδα ( ασφαλιστικό, ΔΕΚΟ, εκπαίδευση κλπ) που αποκρυσταλλώνεται στον νέο προυπολογισμό που ανακοινώθηκε. Πρόκειται για ένα προϋπολογισμό που εντείνει την λιτότητα, την ανεργία, που μειώνει τις κρατικές δαπάνες για τις κοινωνικές παροχές στο όνομα της δημοσιονομικής εξυγίανσης. Χαρακτηριστικά οι δαπάνες για την εκπαίδευση πέφτουν για πρώτη φορά κάτω από το 3% και κυμαίνονται στο 2,5%-2,7%. Την ίδια στιγμή που αυξάνεται η φορολογία στους μισθωτούς και ανεβαίνει ο φπα στα είδη πρώτης ανάγκης, μειώνονται οι φορολογικοί συντελεστές για τις επιχειρήσεις και ετοιμάζεται νέο πακέτο στήριξης στις τράπεζες δωρίζοντας στους εκατομμύρια ευρώ.

Ταυτόχρονα με τον προυπολογισμό ανακοινώθηκε σήμερα και η επικαιροποιημένη έκδοση του Μνημονίου. Καταργούνται οι κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίες και επικρατούν οι επιχειρησιακές και ορίζεται ως βασικός μισθός τα 740 ευρώ για όλους τους εργαζόμενους. Χαρακτηριστικά για τους νέους μηχανικούς αυτό σημαίνει άμεση μείωση αποδοχών κατά 200-300 ευρώ το μήνα (από τα 1050 που ορίζονταν έως τώρα).

Η επίθεση στις συλλογικές συμβάσεις και στα εργασιακά δικαιώματα είχε ήδη ξεκινήσει με το Σχέδιο Λοβέρδου το οποίο εισάγει τα 592 ευρώ ως πρώτη αμοιβή για τους νέους μέχρι 25 ετών, καταργεί στην ουσία τη δυνατότητα σύναψης συλλογικών συμβάσεων στον ιδιωτικό τομέα καταργώντας τη δυνατότητα μονομερούς προσφυγής των εργαζομένων στην Διαιτησία, επιτρέπει τρομακτική αύξηση των απολύσεων, περικόπτει τις αμοιβές για τις υπερωρίες.

 

Οι αναδιαρθρώσεις στην παιδεία και η δημιουργία ενός νέου πανεπιστημίου που θα επιτάσσεται στις ανάγκες της αγοράς δεν είναι ξέχωρες από τα μέτρα που έχουν παρθεί στην εργασία, μέτρα που τσακίζουν τους εργαζομένους  και φέρνουν σε εξαθλίωση τα ασθενέστερα οικονομικά κομμάτια της κοινωνίας. Απαραίτητη προϋπόθεση έτσι ώστε να γίνει πραγματικότητα το νέο μοντέλο εργαζόμενου (ευέλικτος, φθηνός, πειθήνιος) που εξυμνεί η κυβέρνηση είναι η αναδιάρθρωση του συνόλου της  εκπαίδευσης.

 

Υπό αυτό το πρίσμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες η ομιλία της Διαμαντοπούλου στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στο Ρέθυμνο  συμπυκνώνει τις πραγματικές πολιτικές διαθέσεις της κυβέρνησης σε ότι έχει να κάνει με το μέλλον της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. σηματοδοτώντας την πιο μεγάλη σε κλίμακα επίθεση ενάντια στο πανεπιστήμιο και στο φοιτητικό κίνημα. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής:

 

  • Ένταση επιχειρηματικής και ανταποδοτικής λειτουργίας

Διευρύνεται με το νέο νομοσχέδιο η λογική των αγοραίων κριτηρίων εντός των πανεπιστημίων και ενισχύεται η ιδιωτική πρωτοβουλία στο εσωτερικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα η χρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ συνδέεται άμεσα με την ανταπόκριση στα κριτήρια της αξιολόγησης. Προφανώς υπό τη δαμόκλειο σπάθη της περικοπής της χρηματοδότησης μεθοδεύεται η πλήρης ευθυγράμμιση των ιδρυμάτων με τη στρατηγική του κράτους και με τις επιδιώξεις της αγοράς. Όχι μόνον αυτό, αλλά το νέο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ακόμα και τη χρηματοδότηση θέσεων καθηγητών και γνωστικών αντικειμένων από ιδιώτες, μετατρέποντας έτσι τα φοιτητικά αμφιθέατρα σε άμεσο προθάλαμο μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων. Τέλος στα νέα μέτρα περιλαμβάνονται και λειτουργίες όπως τα φοιτητικά δάνεια που θα συνδέονται με την απόδοση των φοιτητών και την προσφορά εργασίας των εντός του πανεπιστημίου.

  • Εισαγωγή της έννοιας των διδάκτρων

Καταργούνται οι κεντρικές χρηματοδοτήσεις ανά ίδρυμα και τμήμα και εισάγεται η λογική του προϋπολογισμού ανά φοιτητή. Με αυτήν την έννοια καθιερώνεται το «κουπόνι φοιτητή» (το οποίο υπάρχει και στο εξωτερικό), με το οποίο μετρώνται οι παροχές εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που δικαιούται ο κάθε φοιτητής. Γίνεται έτσι φανερό ότι σε περίοδο τρομακτικής λιτότητας, αυτή η αλλαγή είναι μια διαδικασία πληρωμής από πλευράς των φοιτητών ενός κομματιού -σε πρώτη φάση- ή και του συνόλου των εκπαιδευτικών παροχών (συγγράματα, σίτιση, στέγαση, πάσο)  που θα έπρεπε να προσφέρει το κράτος.

 

  • Καταστρατήγηση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης

Μετά την επίσημη αναγνώριση των ΚΕΣ και τη θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων που τα συμπεριλαμβάνει, το κράτος προχωρά σε μια ακόμα επιθετική κίνηση. Θεσμοθετεί τη δυνατότητα μετά την ολοκλήρωση των σπουδών σε κάποιο ιδιωτικό κολέγιο οι απόφοιτοι να έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής σε κάποιο αντίστοιχο ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Πρόκειται για μια ακόμα προσπάθεια δημιουργίας κοινωνικών αυτοματισμών για να νομιμοποιηθούν και να μαζικοποιηθούν μορφές ιδιωτικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 

  • Κατάργηση του πτυχίου

Η συγκεκριμένη ρύθμιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση του πτυχίου από τον Ατομικό Φάκελο Προσόντων. Έτσι κάθε πτυχίο πλέον δεν αντιστοιχεί σε ένα συγκροτημένο και ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, αλλά στο απλό άθροισμα πιστωτικών μονάδων. Ετσι με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων συγκροτείται μία μεταδευτεροβάθμια «σούπα», όπου ο κάθε απόφοιτος θα κυνηγά τίτλους προσόντων –όπως θα λογίζονται πλέον τα πτυχία-, σεμινάρια, μεταπτυχιακά κλπ για μια «θέση στον ήλιο» στην αγορά εργασίας, αφού τα πτυχία αποσυνδέονται στην πράξη από τα επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το κριτήριο για εύρεση εργασίας να μην είναι το πτυχίο (όπως είναι σήμερα) αλλά ο πιο <<φουσκωμένος ατομικός φάκελος>>. Η αναγνώριση «ανταγωνιστικών» προς τα πτυχία τίτλων σπουδών των κολεγίων θα ενισχύσει αυτή την κατεύθυνση, αφού δεν θα υπάρχει συλλογική κατοχύρωση των επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Ολα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και το άνοιγμα των λεγόμενων  κλειστών επαγγελμάτων διαμορφώνει ένα αβέβαιο και δυσοίωνο μέλλον ακόμα και για τους αποφοίτους των λεγόμενων κατοχυρωμένων επαγγελμάτων όπως οι μηχανικοί την στιγμή που η ανεργία στον κλάδο για τους νέους μηχανικούς αγγίζει το 30%!

 

  • Αυταρχική θωράκιση της λειτουργίας των πανεπιστημίων

Καταργείται το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων και η συνδιοίκηση. Υπό την πρόφαση ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου, το κράτος αποσύρει μεγάλα κομμάτια των υποχρεώσεων του προς τις μισθοδοσίες και την έρευνα εντός των πανεπιστημίων, ωθώντας έτσι τα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην ομηρία των χρηματοδοτήσεων από τον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον, για τον πλήρη όμως έλεγχο των πανεπιστημίων και για την αποφυγή οποιονδήποτε κλυδωνισμών, το κράτος σπεύδει να θεσπίσει τα συμβούλια διοίκησης (κατά τα αγγλικά πρότυπα), τα οποία θα διορίζονται από την κυβέρνηση και θα ελέγχουν την οικονομική και διοικητική λειτουργία των ιδρυμάτων. Τα συμβούλια διοίκησης, λοιπόν, είναι μια προσπάθεια ακόμα πιο ασφυκτικού ελέγχου του παρόντος και του μέλλοντος των ελληνικών πανεπιστημίων και σαφώς μια νεοσυντηρητική τομή που γυρνάει την τριτοβάθμια εκπαίδευση πιο πίσω και τη λογική της καθηγητικής έδρας και της ακαδημαϊκής αυθαιρεσίας. Τέλος, καταργείται ή περιορίζεται σημαντικά η συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης. Μια κίνηση που προφανώς αποσκοπεί στη θωράκιση του πανεπιστημίου από τους κλυδωνισμούς που και συμβολικά, αλλά και πρακτικά έχει η δυνατότητα παρέμβασης των φοιτητικών συλλόγων στα όργανα διοίκησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απαίτηση από την μεριά των φοιτητικών συλλόγων και του κινήματος να ληφθούν όλο το προηγούμενο διάστημα αποφάσεις από τις διοικήσεις ή τις συγκλήτους κατά της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης (Νόμος Πλαίσιο, αρθρο 16 κολέγια κλπ). Ας μην ξεχνάμε ότι υπό την πίεση του κινήματος παρόλο που ένα μεγάλο μέρος του Ν. πλαίσιο υλοποιούνται παρόλα αυτά κάποιες πτυχές του ναυάγησαν (βλ. λίστα συγγραμμάτων, διαγραφές αιωνίων κα).

 

  • Ένταση της εντατικοποίησης και της πειθάρχησης

Επανεισάγεται η έννοια των προαπαιτούμενων μαθημάτων, της διαγραφής των «αιώνιων» φοιτητών και της συρρίκνωσης ή και ακόμα κατάργησης των εξεταστικών. Ακριβώς στην προσπάθεια επιβολής της ακαδημαϊκής ομαλότητας και της απάντησης στα χαρακτηριστικά έντονης ριζοσπαστικοποίησης των φοιτητών τα τελευταία πέντε χρόνια, το κράτος επιχειρεί να επαναφέρει ρυθμίσεις οι οποίες θα πιέζουν σε μια κατεύθυνση επιστροφής των φοιτητών στα αμφιθέατρα και συνεχούς τρεξίματος, μέσα από ένα πανεπιστήμιο που θα θυμίζει τα ασφυκτικά πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στοχεύει έτσι, στη διαμόρφωση ενός αποφοίτου και μελλοντικού εργαζόμενου πολύ πιο υπάκουου.

 

  • «Καλλικράτης» και στα πανεπιστήμια

Το κράτος προχωρά σε μαζικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις πολλών περιφερειακών ΑΕΙ και ΤΕΙ στο όνομα της επικάλυψης γνωστικών αντικειμένων. Αντί να δώσει λύση στο πρόβλημα, χρηματοδοτώντας καλύτερα τα περιφερειακά ιδρύματα καταργεί μια σειρά τμημάτων αδιαφορώντας για τους φοιτητές ή αποφοίτους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, καθώς και τους εργαζόμενους σε αυτά.

 

  • Νέο σύστημα εισαγωγής

Καταργείται το τμήμα και αντικαθίσταται από τη σχολή. Έτσι αφού ο μαθητής εξεταστεί στις πανελλαδικές σε τέσσερα μαθήματα (και συνυπολογιζόμενος ο βαθμός της Β’ και Γ’ λυκείου) εντάσσεται σε μια σχολή (π.χ. Πολυτεχνική) και από εκεί μετά από ένα προπαρασκευαστικό έτος κατευθύνεται σε ένα τμήμα, ενώ παράλληλα ενισχύεται η εναλλαγή κατά τη διάρκεια των σπουδών μεταξύ των επί μέρους τμημάτων. Μια τέτοια αλλαγή προφανώς στοχεύει στην ένταση των εξεταστικών και άρα ταξικών φραγμών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ από την άλλη προωθεί ένα μοντέλο πλήρως πολυκατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται στο επίπεδο των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

 

  • Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για το άσυλο

Τροποποιείται ο χαρακτήρας του ασύλου και προβλέπεται να καλύπτει μόνο αμιγώς ακαδημαϊκές λειτουργίες, δηλαδή, τους χώρους των εργαστηρίων και των αμφιθεάτρων όπου παραδίδονται μαθήματα. Ήδη, από την αρχή της χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας είχε στείλει τελεσίγαφο στις διοικήσεις των ιδρυμάτων για να ορίσουν τους χώρους ασύλου, ενώ διαρρέουν παράλληλα φωνές, που διεκδικούν την πλήρη κατάργησή του. Αυτός ο σχεδιασμός, προφανώς εντάσσεται στα σχέδια έντασης της καταστολής του τελευταίου διαστήματος, και στοχεύει στην ποινικοποίηση της οποιασδήποτε ανατρεπτικής δράσης αναπτύσσεται εντός των χώρων των πανεπιστημίων.

 

Η πρώτη απάντηση από την μεριά των φοιτητών απέναντι στην κυβέρνηση αναφορικά με το νέο πανεπιστήμιο που ετοιμάζει δόθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα μέσα από διαδηλώσεις σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας. Πάνω από 40 φοιτητικοί σύλλογοι πανελλαδικά συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις κατά την διάρκεια του 3ημερου εορτασμού του Πολυτεχνείου, απαιτώντας να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου, καταδικάζοντας την κυβερνητική πολιτική και διεκδικώντας τα δικαιώματα τους σε εκπαίδευση και εργασία.

 

Η κυβέρνηση οδηγεί την κατάσταση στα άκρα. Στις 10 Δεκέμβρη λήγει ο στημένος διάλογος (στον οποίο δεν συμμετείχε και κανένας φορέας πέρα από την κυβέρνηση), και ετοιμάζεται η τελική μορφή του νόμου ο οποίος πάει στην ολομέλεια της βουλής αρχές Γενάρη. Είναι τώρα που πρέπει να σηκώσουμε το γάντι της αντιπαράθεσης, να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας και με Συνελεύσεις-Καταλήψεις-Διαδηλώσεις ωστε να μην κατατεθεί ποτέ οι νόμος έκτρωμα.

Μπροστά σε αυτή τη ριζικά ανατροπή του σήμερα και του αύριο μας, απαιτείται η συστράτευση όλων μας, γύρω από τα αυτονόητα δικαιώματά μας. Το φοιτητικό κίνημα πρέπει να ξαναβγεί μαχητικά στο προσκήνιο, να συνδεθεί με τους αγώνες των εργαζομένων και κόντρα στην προδοτική στάση των γραφειοκτρατών ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ (που καλούν μόνο στην εθιμοτυπική απεργία για τον προϋπολογισμο στις 15/12 ) να συμπορευτεί με τα αγωνιστικά πρωτοβάθμια σωματεία και με κοινούς αγώνες να ανατρέψει την επίθεση σε εκπαίδευση και εργασία.

Απαιτούμε:

 

  • Να μην κατατεθεί ο  νόμος-έκτρωμα της Διαμαντοπούλου. Καμία συμμετοχή στον διάλογο.
  • Ανατροπή του Μνημονίου. Ανυπακοή στις κατευθύνσεις της ΕΕ-ΔΝΤ σε εργασία, παιδεία, δημοκρατία. Ενάντια στα σκληρά αντεργατικά, αντιλαϊκά μέτρα κυβέρνησης-ΔΝΤ-ΕΕ Να μην πληρώσουν το χρέος οι εργαζόμενοι και η νεολαία.
  • Κατάργηση των ΚΕΣ  και κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και του συντάγματος.
  • Απόσυρση των νόμων για Αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ.
  • Καμία σκέψη για δύο κύκλους σπουδών, για bachelor και master και την εισαγωγή πιστωτικών μονάδων (credits)
  • Κάτω τα χέρια από το άσυλο, το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό. Διεύρυνση του σε σχολεία και εργασιακούς χώρους. Όχι στην ποινικοποίηση των συλλογικών αγώνων και των μαχητικών πρακτικών του φοιτητικού κινήματος.
  • Να μην εφαρμοστούν οι αποφάσεις Μπολώνια, Πράγα, Βερολίνο, Λονδίνο. Να γινεί η Ελλάδα ο σπασμένος κρίκος του Κοινού Ευρωπαικού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  • Καμία επιβολή ενοικίου στις φοιτητικές εστίες.
  • Κατάργηση των εξετάσεων για απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος στο ΤΕΕ.
  • Καμια σκέψη για αλλάγη του προγράμματος σπουδών.

Διεκδικούμε:

  • Ενιαία δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση για όλους.
  • Ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό. Όχι σε ειδικεύσεις, διασπάσεις, κατατμήσεις.
  • Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών.
  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα και συγκοινωνίες για όλους. Αύξηση των δαπανών για όλες τις φοιτητικές παροχές.
  • Λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους.
  • Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης σε δημόσιο, ιδιωτικό τομέα. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
  • Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.
  • Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης. Γενναία αύξηση των συντάξεων και των μισθών. Γενναία μείωση της εργατικής εισφοράς για την ασφάλιση.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: