Πολύ ασυνήθιστα ποσοστά αποτυχίας για… Συνήθεις Διαφορικές Εξισώσεις

26 Oct

Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε, λίγο ως πολύ, ακούσει να αναφέρονται πολλές φορές ως πρόβλημα του ελληνικού πανεπιστημίου οι αιώνιοι φοιτητές. Όχι μόνον αυτό, αλλά ιδιαίτερα στη σχολή μας, όλοι (και ως επί το πλείστον οι καθηγητές της σχολής μας) κατακεραυνώνουν την αύξηση του μέσου χρόνου αποφοίτησης στο εξωφρενικό νούμερο των 7+ ετών. Νόμίζουμε, όμως ότι κάποια αποτελέσματα, όπως αυτό των Μαθηματικών IIβ αποδεικνύουν ότι τις ευθύνες για την διεύρυνση του παραπάνω φαινομένου, βαραίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό και το διδακτικό προσωπικό.

Για να είμαστε συγκεκριμένοι παραθέτουμε τα εξής στατιστικά δεδομένα:

Μαθηματικά IIβ (εξεταστική Σεπτεμβρίου)

Εγγεγραμμένοι στο μάθημα

623

Προσήλθαν στην εξέταση

161

(25,8% των εγγεγραμμένων)

Επιτυχόντες

17

(10,5% των προσελθόντων,2,7% των εγγεγραμμένων)

Κάποιες ποιοτικές και όχι μόνο αριθμητικές παρατηρήσεις:

  1. 1. Το γεγονός ότι μόλις ένας στους τέσσερις εγγεγραμμένους φοιτητές κατεβαίνει να δώσει το συγκεκριμένο μάθημα (και ειδικά ένα μάθημα πρώτου έτους), φωτογραφίζει το επίπεδο δυσκολίας της εξέτασης. Είναι αδιανόητο, η εξέταση ενός μαθήματος να απευθύνεται επί της ουσίας σε ένα τόσο περιορισμένο κομμάτι των φοιτητών της σχολής μας.
  2. 2. Αν το παραπάνω μέγεθος φαντάζει τρομακτικό, τότε τι να πούμε για το γεγονός ότι μόλις ένας στους δέκα (ναι, καλά διαβάσατε 1/10!!!) από αυτούς που προσήλθαν στην εξέταση, πέρασαν το μάθημα. Προφανώς, αυτό το νούμερο αποδεικνύει ότι τα θέματα της εξέτασης είναι πλήρως αναντίστοιχα με ότι διδάσκεται στο αμφιθέατρο. Είναι απαράδεκτο και βαθιά αντιακαδημαϊκό, να ζητούνται θεωρητικές αποδείξεις σε μια σχολή όπως των Μηχανολόγων. Ας αναρωτηθεί ο κ. Παπαγεωργίου αν αυτά τα θέματα αντιστοιχούν σε σχολές όπως αυτές του Μαθηματικού.
  3. 3. Αν προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τώρα το πως γίνεται να περνάει το μάθημα μόνο το 2,7% των εγγεγραμένων φοιτητών αποδεχόμενοι πως την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά οι φοιτητές τότε μάλλον θα καταλήγαμε στο εξής συμπέρασμα: Η συντριπτική πλειοψηφία (49 στους 50 σύμφωνα με τα παραπάνω νούμερα) έχουν IQ κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο!! Επειδή αδυνατούμε να πιστέψουμε πως οι φοιτητές της σχολής αντιμετωπίζουν διανοητικά προβλήματα, πρέπει να αναζητήσουμε αλλού την ρίζα του προβλήματος. Για εμάς το πρόβλημα έγκειται αλλού:
  • Στην προσπάθεια να πειθαρχηθεί το φοιτητικό σώμα και να παθητικοποιηθούν οι φοιητές απέναντι στα καθημερινά τους προβλήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μαζικά κοψίματα έχουν αυξηθεί μετά τις χρονιές έντονων φοιτητικών κινητοποιήσεων, σαν μια προσπάθεια επαναφοράς των φοιτητών στην εκπαιδευτική ομαλότητα.
  • Στην προσπάθεια αναβάθμισης του καθηγητικού κύρους του κάθε διδάσκοντα. Είναι γνωστό ούτως ή άλλως ότι ο πιο εύκολος τρόπος για να μαζικοποιήσει ένας καθηγητής το αμφιθέατρο του μαθήματος, είναι ο εκβιασμός της αποτυχίας στις εξεταστικές. Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ακράδαντα ότι για τα μισοάδεια αμφιθέατρα των μαθημάτων δεν φταίνε οι φοιτητές, αλλά ο τρόπος διεξαγωγής των μαθημάτων, η κακή ποιότητα των συγγραμμάτων η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή και οι πάγιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Σε αυτά που προσπαθούν να μας παρουσιάσουν σαν ατομικά μας προβλήματα,

να δώσουμε συλλογικές απαντήσεις…

Δεν είναι πρώτη φορά που ο Φοιτητικός μας Σύλλογος βρίσκεται μπροστά σε τέτοια προβλήματα. Έχει φάνει πολλές φορές στο παρελθόν, ότι η εντατικοποίηση της φοιτητικής καθημερινότητας και η καθηγητική αυθαιρεσία, είναι πρακτικές που στοχεύουν στην έμμεση καταστολή των φοιτητικών αντιδράσεων και στην προσπάθεια μετατόπισης της πολιτικής συζήτησης στους πιο ενεργούς πολιτικά Φοιτητικούς Συλλόγους. Καλά θα κάνουν να ξέρουν όλοι διδάσκοντες ότι αν δεν ανεχτήκαμε τις αυθαιρεσίες των κυβερνήσεων και των Υπουργών Παιδείας, έτσι δε θα διστάσουμε και μπροστά σε όποιον δυσχεραίνει την καθημερινότητά μας.

Παλεύουμε για:

  • Κανονικοποίηση των αποτελεσμάτων στα Μαθηματικά IIβ, καθώς και σε όποιο άλλο μάθημα παρουσιάστηκαν μαζικά κοψίματα.
  • Θέματα στις εξεταστικές σε άμεση συνάφεια με ότι διδάσκεται στα αμφιθέατρα.
  • Δημιουργία τράπεζας θεμάτων, για να διευκολύνεται η προετοιμασία των φοιτητών για τις εξεταστικές. Τα θέματα να μοιράζονται δωρεάν μαζί με τα συγγράμματα. Όχι στις πελατειακές σχέσεις των σημειώσεων των καθεστωτικών παρατάξεων.

Με βάση όλα τα παραπάνω, αλλά και την τελευταία απόφαση της

Γενικής Συνέλευσης του Φοιτητικού Συλλόγου

Καλούμε σε:

  • Παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του κ. Παπαγεωργίου την Παρασκευή 30/10 με απαίτηση την κανονικοποίηση των αποτελεσμάτων της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου και μετά τη διενέργεια επανεξέτασης του μαθήματος.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: